;

Atilye

 Gondolom, rengetegen hallottátok a hírt, hogy 2010. május 16-án a Heavy Metál egyik legmeghatározóbb alakja eltávozott közülünk. Igen most Ronnie James Dio-ról beszélek. Ezzel a bejegyzéssel tisztelegnék munkássága előtt, és tiszteletem fejezném ki felé.

 

 

- A teljes hatás érdekében alul indítsátok el a Playlist-et olvasás közben. -

 

Ronnie 1942. július 10-én született, pont a II. Világháború kellős közepébe. Gyerekkora a sok hiedelemmel ellentétben nem volt nehéz, sőt. Azt még tudni kell, hogy falta a Sci-Fi könyveket. Innen gyökereznek későbbi fantasy szövegei. Az ifju James nagyon hamar szembe került a muzsikával, mivel szülei nagy opera rajongók voltak (az opera jelleg megfigyelhető Dio későbbi énekstílusán). Először trombitán tanult, azután basszusgitáron. Majd amikor már amatőr bandákban játszott, rákényszerült az éneklésre is.

"Igazság szerint az éneklés egyáltalán nem vonzott. De amikor a bandának énekesre lett szüksége, kiderült, hogy a többiek mind pocsékul énekelnek. Nem tehettem mást, nekem kellett odaállnom a mikrofon elé."

Első zenekara a Ronnie and the Rumblers lett. Az elsó kislemez 1958-ban jelent meg Ronnie and the Red Caps néven. A Dio nevet először 1964-ben használta, olaszul istent jelent. A következő zenekara az Elf. Eleinte nagyon könnyű sláger zenét játszottak, de ahogy telt az idő egyre inkább átcsaptak Rockos feelingbe.

"Később egyre több lett a gitár a dalainkban, és egyre rockosabb lett az összkép is. Amikor már igazi hard rockot akartunk nyomni akkor már a Deep Purple és a Cream voltak a kedvenceim. A korai operás hatásaim amúgy teljesen összekeveredtek a kedvenc rhythm and blues énekeseim stílusával, és ebből fejlődött ki az a hang amivel ma is rendelkezem. Nagy szerepe volt a hangom kialakulásának abban is, hogy a trombitálás miatt eleve helyesen vettem a levegőt és komoly tüdőtérfogattal is rendelkeztem."

 Az Elf a Deep Purple előzenekara volt, úgyhogy Ritchie Blackmore tisztában volt Dio képességeivel.

 "Connecticut államban jött oda hozzám először. Helyesebben szólva megállt mögöttem, nekem meg valami fura érzésem támadt és ahogyan hátrafordultam, megláttam őt, fekete cuccban, nyakában egy fehér gitárral, a lábán pedig fehér csizma volt. Csak annyit mondott, hogy jó énekes vagyok."

Miután Ritchie Balckmore kilépett a Deep Purple-ból saját zenekart alapított Rainbow néven. Dio ebben a zenekarban vált világsztárrá. Óriási hangterjedelme és remek kiállása miatt bekerült a rockerek akkori elitjébe. Dio fantasy dalszövegei (amiket már korábban is említettem) nagy hatással voltak az emberekre.

A Rainbow korszak után, 1980-ban Ozzy Osbourne-t váltotta fel a Black Sabbath-ban.

A Mob Rules album után megalapította saját zenekarát Dio néven, ez bár nem folyamatosan, de haláláig működött. Emellett néhányszor visszament a Black Sabbath-ba, legutóbb 2006-ban Heaven and Hell néven. Érdekességképpen a rockvillázás (\m/) hagyománya is hozzá eredeztethető vissza.

 "Ozzy mindig békejeleket mutogatott a színpadról, és az első egy-két hónapban miközben vadul kiabálta a közönség, hogy Ozzy-Ozzy csakis békejeleket láttam odalentről. Erre akartam valamifajta választ adni."

 Dio 2010 május 16-án gyomorrákban hunyt el.

"Ma összetört a szívem. Ronnie május 16-án, 7:45-kor elhunyt. A családja és sok-sok barátja is el tudott tőle búcsúzni személyesen, mielőtt békésen eltávozott. Ronnie tudta, hogy mennyien és milyen nagyon szeretik őt. Nagyra értékeljük ezt és a rengeteg támogatást is. Most kérünk pár nap nyugalmat, hogy felfogjuk ezt a szörnyű veszteséget. Ő is szeretett mindenkit, a zenéje pedig örökké élni fog."

 

 

 

 

 

 

 

Szeretünk Dio! A zenéd valóban örökké élni fog!

 

 

 

 

Nyugodj békében!

 

 

 

 

\m/

 

 

 

 

 

Az iromány az ÉN kútfőmből pattant ki. Néhány évszámhoz és idézethez használtam wikipédiát.

A bejegyzés trackback címe:

https://anomaly.blog.hu/api/trackback/id/tr452254692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása