;

Szevasztok!

2010 május 21-én megjelent a Sabaton nevű svéd power-metal zenekar 5. stúdió albuma, ami a Coat of Arms címet kapta. Amit tudni kell a bandáról, hogy dalaikban csatákat, háborúkat dolgoznak fel, viszonylag kemény riffeket használnak, illetve gyakran találhatunk számíikban gitár, vagy szintetizátór szólókat. Epikus hangzásukhoz még hozzájön a kórusok széleskörű használata. Ez a kis cikk egyfajta beszámoló lesz az új albumról. Amikor megtudtam, hogy hamarosan megjelenik, egyből kíváncsivá tett, mert előző albumuk a The Art of War egy valódi mestermű, életem egyik legjobb metal albuma, és nagyon érdekelt, hogy most mit hoznak össze. Tehát lássuk.(Teljes hatásért indítsátok el a playlist-et alul.)

1. Coat of Arms-A szám nyitánya egy ilyen középkori feelinget teremtő szintetizátor játék, majd utána bele is csapnak a kemény riffekbe. Ez a dal Görögország ókori, illetve II. Világháborús harcait eleveníti fel. Tehát a 300 spártai katona hősies csatáit, illetve az olaszok kiűzését az országból 1940-ben. Dallamos szám, jól összecsengő szöveggel, kiváló bevezetője az albumnak.

2. Midway-Az album legrövidebb száma, 2 és fél perc hosszúságú. Nevéből adódoan a Midway-i csatát fogalalja össze. Szeretem ezt a dalt, igen kemény gitárjátékkal, valamint ritmussal rendelkezik.

3. Uprising-Szitnén egy rövid szintetizátór szólóval indít, majd a "Warsaw rise!" bekiáltás után indul be a szám. Az 1944-es varsói felkelést, illetve a Honi Hadsereg hősies ellenállását dolgozza fel. A szám refrénje szerintem kiváló lett, akárcsak a  közepén található lágyabb rész, ahol a kórus Varsó elpusztításáról énekel halk hangszeres kíséret mellett.

4. Screaming Eagles-Az album leggyorsabb száma,  leginkább a dob, és a gitár dominál benne. Szövegében a 101. Légideszant hadosztály (Üvöltő Sasok-innen a szám címe) Bastogne-i helytállását dolgozza fel. Így a 2. refrénben kivehetjük a "Nuts!" ("Ütődötek!") bekiáltást, a 101-esek parancsnokának legendás válaszát, miután a németek megadásra szólították fel az amerikaiakat.

5. The Final Solution-Az egyetlen lassú szám az albumon. A németek népirtását dolgozza fel a Kristályéjszakától, Auschwitz-Birkenau felállításáig. A refrénben szerintem remek a kórus alkalmazása, de a szám igazi csúcspontja a közepén található másfél perces szintetizátor szóló. Valami elképsztően szépre sikerült, feláll tőle a szőr a hátmaon amikor hallgatom.

6. Aces in Exille-Eme dal az angliai csata német, és angol vadászrepülők híres csatáit dolgozza fel. A lemez többi számához képest, szerintem kicsit gyengusra sikeredett, mintha olyan élettelen lenne a refrének előtt, amik viszont igen jóra sikerültek. Szóval nálam az Aces in Exille egy közepes besorolást kapott, nem rossz szám.

7. Saboteurs-Rövid, 3 és egy negyed perces dal, ami a francia, illetve holland ellenálás szabótázs, és más akcióit dolgozza fel. Személyes véleményem szerint ez a leggyengébb szám az albumon, rövidsége, illetve nekem unszimpatikus dallama miatt. Lehet, hogy csak egyéni vélemény. (sőt biztos, nővéremnek ez a kedvence az albumról) de nekem ez a szám nem jött be.

8. Wehrmacht-Az album legkeményebb száma. Már az elején olyan feelinget teremt, mintha látnánk magunk előtt menetelni a III. Birodalom félelmetes haderejét. A refrén pedig egy külön piros pontot érdemel, ugyanis rendkívül erőteljesre, és ütősre sikerült a kórus, és a ritmus miatt. Ezek között pedig lágyabb részek vannak, amik szeirntem szintén jók, az alattuk hallható magas gitáriffekkel. Remek szám, az egyik kedvencem.

9. White Death-Ezzel a számmal úgy voltam, hogy amikor először meghallgattam, egyáltalán nem jött be, de utána még néhány alkalommal végighallgattam, és megtetszett. Szövege a finnek legjobb mesterlövészének Simö Hayha-nak hőstetteit dolgozza fel, ritmusos gitárjátékkal, és jól összecsengő szöveggel megfűszerezve. Szerintem ez is egy jó szám.

10. Metal Ripper-A Sabaton szokásához híven, albumát egy ilyen számmal zárja le, ami egfajta tisztelgés a metál nagysága előtt. Ütős kis lezárást ad ennek a remek albumnak, hála a kórus remek aláfestésének. Szeretem ezt a számot, ez is olyan bizsergető érzést kelt az emberben, amikor hallgatja.

Összegzés: Mint azt a cikk  elején is írtam, nagyon kíváncsi voltam mit nyújt majd a Coat of Arms, de nem csalódtam benne. Bár a The Art of War-t nálam nem veri meg, ez is nagyon jól összehozott album, 2 közepes, 2 jó, és 6 remek számmal. Ez az én véleményem, nekem nagyon tetszik a Sabaton 5. albuma.

A bejegyzés trackback címe:

https://anomaly.blog.hu/api/trackback/id/tr712254834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása